Правила просування дитячих молочних продуктів у світі стають суворішими

image

Нова ініціатива Всесвітньої організації охорони здоров’я стосовно більш суворих вимог до способів просування молочних продуктів, призначених для немовлят і дітей віком до 3 років, протягом кількох місяців бурхливо обговорювалася представниками молочних компаній, особливо американських – ІНФАГРО.

Деякі публікації на цю тему були аж надто гострими, і містили коментарі, які свідчили, що сам проект документу ВООЗ – Guidance on ending the inappropriate promotion of foods for infants and young children – автори навряд чи читали. Хоча рекомендації ВООЗ – це рекомендації, а не конвенції, обов’язкові для виконання, але все ж вони мають політичну вагу і сильний вплив на громадську думку. Тому хвилювання молочних компаній можна зрозуміти.

У США молочні спілки, Міжнародна асоціація молочних продуктів (IDFA), Рада з питань молочного експорту США (USDEC) і Національна федерація виробників молока (NMPF) у ході попередніх дискусій висловлювали стурбованість у зв’язку з проектом згаданого документу, який пропонував впровадити більш суворі вимоги до реклами і маркетингу молочних продуктів для малюків.

В кінці травня міністри охорони здоров’я та інші делегати від 194 країн-членів ВООЗ під час Всесвітньої асамблеї в Женеві все ж таки прийняли згадані Рекомендації, спрямовані на захист грудного вигодовування і накладення обмежень на засоби маркетингу молока та інших молочних продуктів для немовлят і маленьких дітей у віці від 6 місяців до 3-х років.

Проте, Асамблея також прийняла і супровідну резолюцію про стимулювання споживання молочних продуктів, запропоновану IDFA, USDEC, NMPF і представниками молочної галузі. У резолюції йдеться про те, що існуючих рекомендацій ВООЗ, які сприяють споживанню молочних продуктів, як і раніше, потрібно дотримуватися. Також визнається, що міжнародним органом, що встановлює стандарти для харчових продуктів і напоїв, є Комісія Кодексу Аліментаріус, а не ВООЗ. Саме надійний і прозорий процес Кодексу буде використовуватися для затвердження стандартів маркування.

Що стосується України, то за даними Світової ініціативи грудного вигодовування (WBTі), в Україні відсутнє національне законодавство щодо Міжнародного кодексу з розповсюдження замінників грудного молока, а частка малюків, які до 6 місяців перебувають виключно на грудному вигодовуванні, становить всього лише 19,7% (дані конференції “Дар життя” 2016 р.).

ІНФАГРО

Останні новини: