Чи відновить Китай такий же рівень попиту на молочну продукцію, який був до кризи?

china-baby

Оператори світового молочного ринку ще не забули 2013 рік і рекордний обсяг закупівель сухого молока Китаєм, який тоді становив 20% від загального світового (850 тис.т). Однак, у 2014 році попит Китаю різко скоротився, і це стало однією з причин загальної кризи на молочному ринку.

Аналітики до сих пір дискутують, що стало причиною такого різкого скорочення – чи надмірні запаси сухого молока на той момент, чи загальне пригальмовування китайської економіки, чи обидва фактори разом. Оскільки дії уряду Китаю не надто прозорі, то робити висновки досить важко. Ще важче робити прогнози, а саме вони цікавлять потенційних продавців.

Оскільки, як вважається, ВВП Китаю буде зростати, то логічно очікувати, що зростати буде й споживання молочних продуктів. Іншим позитивним фактором можна вважати зростання міського населення, оскільки на сільских територіях можливостей не дуже багато. А міське населення в Китаї споживає молочних продуктів вчетверо більше, ніж сільське. В країні змінюються звички та моделі харчування, особливо харчування дітей. Уряд відмовився від політики “одна сім’я – одна дитина”. Тобто, кількість дітей і молоді збільшиться. Збільшиться попит на дитяче харчування, оскільки тільки 28% китайських жінок вигодовують немовлят грудним молоком, у той час як середня цифра по світу 40% (дані дослідження Університету Кентуккі). Це тільки кілька факторів, які свідчать про хороші перспективи ринку.

Однак, питання в тому, в якому співвідношенні будуть знаходитися темп зростання попиту на молочну продукцію і можливості самої країни його задовольнити, тобто, на що можуть розраховувати імпортери.

Судячи з коментарів китайських консультантів, що працюють у галузі, успіх імпортерів на ринку Китаю великою мірою буде залежати від розуміння китайських звичаїв і традицій та вміння пристосуватися до них. Вони говорять про те, що золоті часи, коли можна було без особливих зусиль продавати китайцям дорогу імпортну молочну продукцію, скориставшися хвилею недовіри до продукції місцевих виробників після меламінового скандалу, минули. До того ж, уряд Китаю активізував політику самозабезпечення країни, і це стосується молочних продуктів також. Тому для розвитку молочної галузі в Китаї створюються сприятливі умови для інвестування. Не виключено, що імпортери почнуть стикатися з ускладненими правилами ввозу продукції в країну і підвищенням вимог до якості.

Зважаючи на всі ці обставини, можна очікувати, що конкурувати на китайському ринку будуть не тільки імпортери і місцеві компанії. Конкуренція між місцевими компаніями теж зростатиме. А в списку провідної двадцятки світу серед молочних компаній через деякий час буде не дві китайські компанії, як зараз, а більше.

ІНФАГРО

Останні новини: