“Хоча ціна часто розглядається як інструмент регулювання обсягу виробництва молока і на неї часто посилаються ті, хто працює на молочному ринку, ціна молока як така мало впливає на обсяг виробництва”, – пише у LinkedIn Роберт Схорсей, директор Greenmark Dairy.
“Ціна дійсно не має значення як у випадку регульованого ринку, як то було в ЄС з його системою квотування у період 1985-2015, так і у випадку вільного виробництва будь-яких обсягів, як то є у США”.
Роберт Схорсей наводить графік, де означені ціна та обсяг виробництва у США та ЄС, з якого видно, що протягом десятирічного періоду ціни на молоко знижувалися у порівнянні з попереднім роком у 5 різних років. А виробництво молока знизилося тільки один раз у 10 років, і це було під час світової економічної кризи 2009 року, а в інші 4 роки, коли ціни знижувалися, виробництво фактично зростало.
За той же період виробництво молока в ЄС знижувалося два рази: у 2006 році на 0,62% і в 2009 році на 0,53%. Крім того, в ЄС було 5 разів протягом того ж періоду, коли ціни знижувалися у порівнянні з попереднім роком. Причому тільки два рази це призвело до згаданого вище зниження обсягу виробництва на 0,62% і 0,52%, а у решті випадків виробництво фактично йшло вгору.
Точно так же і в ті роки, коли ціни зростали у порівнянні з попереднім роком, реакція динаміки виробництва була досить стриманою.
У США в цей період у 2007 році відбувся найбільший (рік до року) приріст цін, 50% в середньому. А виробництво зросло тільки на 2,17%.
В ЄС найбільший (рік до року) приріст ціни на молоко припав на 2010 рік: + 15,28%. Виробництво ж збільшилося тоді лише на 1,18%. Це таке ж зростання виробництва молока, яке було у 2005 році, коли ціна на молоко знижувалася на 2%”.
Висновок, який робить Роберт Щорсій, такий: “Історія свідчить, що вплив на ринок справляє саме збільшення попиту, а пропозиція в основних регіонах виробництва, ЄС і США, скорочується рідко”.
Robert Schorsij, MD Greenmark Dairy, LinkedIn