Молочний бізнес – 2025

 

XVII Всеукраїнська конференція з міжнародною участю

МОЛОЧНИЙ БІЗНЕС

11 грудня 2025

Київ, Премʼєр готель Русь

Організатори: Інфагро, Спілка молочних підприємств України

Запрошені спікери

11 грудня у Києві відбулася XVII Всеукраїнська конференція МОЛОЧНИЙ БІЗНЕС 2025, яка традиційно зібрала фахівців молочної індустрії України та міжнародних експертів. 

Відкриваючи конференцію, Тарас Висоцький, заступник Міністра економіки, довкілля та сільського господарства, наголосив, що ключовим досягненням року є стійка робота молочного сектору. Він подякував усім, хто працює в галузі, та відзначив позитивні тенденції: збільшення надходження молока на переробку, зростання поголів’я у сільськогосподарських підприємствах і очікуване за підсумками року позитивне торговельне сальдо. Також він повідомив, що у першому півріччі наступного року планується остаточне ухвалення Закону про торгівлю, який має забезпечити більш справедливий розподіл прав та можливостей по ланцюгу постачання незалежно від їх фінансової ваги. Він також зазначив, що Міністерство підтримує постійний зв’язок з Євроінтеграційним комітетом СМПУ.

Вадим Чагаровський, голова СМПУ, означив основні досягнення і проблеми галузі: у 2025 році очікується переробка близько 3,5 млн тонн молока — на 10% більше, ніж торік. Це, за його словами, результат роботи виробників сировини, які змогли забезпечити додаткові обсяги. Разом з тим він звернув увагу на серйозні проблеми, з якими стикається галузь: зростання частки фальсифікату на ринку, збільшення імпорту сиру та дефіцит професійних кадрів. Він також висловив надію, що наступного року СМПУ зможе впровадити типовий довгостроковий контракт для стабільності відносин між виробниками й переробниками.

З вітальним словом виступив Александр Антон, генеральний секретар Європейської молочної асоціації. Він підкреслив важливість участі українських представників у європейських дискусіях щодо майбутнього української молочної галузі в ЄС та необхідності інтеграції українського молочного сектору до європейського ринкового простору. Він наголосив, що ключовим викликом для європейської молочної галузі у найближчі роки буде збереження стійкості, і саме цьому, на його думку, ЄС може повчитися у України.

Арсен Дідур, виконавчий директор СМПУ, модерував сесію, присвячену галузевим викликам, можливостям і перспективам. У ній взяли  участь Вадим Чагаровський, голова СМПУ, Ганна Лавренюк, генеральний директор АВМ, Валентин Запорощук, голова Наглядової ради ІМКК, Руслан Іллічов, генеральний директор Федерації роботодавців України та Максим Фастєєв, радник Євроінтеграційного комітету СМПУ.

Широку аналітичну картину стану галузі представив Леонід Тулуш, керівник аналітичного відділу СМПУ. Він зупинився як на виробництві молока й молочної продукції, так і на зовнішній торгівлі, зазначивши необхідність виходу на інші ринки, крім ЄС. Окремо він акцентував на питанні ціноутворення та важливості довгострокових контрактів, які дозволяють зменшити ризики цінових коливань.

Ігор Гужва, керівник Інституту моделювання економіки, у своєму виступі звернув увагу делегатів на посилення глобальної конкуренції, яке вже впливає на українську галузь. Зокрема, це угода ЄС з країнами Mercosur, конкуренція зі США на світовому ринку та агресивне нарощування виробничих потужностей у Росії та Білорусі, які створюють додаткові ризики. Він наголосив на важливості розвитку вертикально інтегрованих партнерств і активної участі галузевих асоціацій у залученні фінансування ЄС. 

Практичні аспекти фінансування розвитку та модернізації виробництва представив Дмитро Кисилевський, заступник голови Комітету ВР з економічного розвитку. У своїй доповіді він розповів про можливості грантових програм для підприємств, що постраждали від руйнувань, про переваги індустріальних парків, інструменти страхування інвестицій від воєнних ризиків, а також про запуск із 1 січня програми компенсації до 10 млн грн за пошкоджене майна у прифронтових громадах. Він також повідомив про податкові інструменти компенсації капітальних інвестицій, які мають запрацювати з початку 2027 року.

Продовжуючи думку Александра Антона щодо необхідності інтеграції української молочної галузі в європейську лактосферу, Єлизавета Святківська, координатор Комітету СМПУ з питань євроінтеграції, виступила з доповіддю, в якій висвітлила прогрес у розробці Дорожньої карти молочної галузі і закликала молочні компанії ознайомитися з проектом цього документу і надати свої зауваження.

По завершенню першої сесії, СМПУ та Швейцарсько-українська Quality Food Trade Program нагородили низку молочних компаній грамотами та памʼятними знаками.

У технічній частині конференції Гжегож Локучевскі, комерційний директор польської компанії Tewes BIS, представив можливості своєї компанії, спрямовані на вирішення технологічних проблем у переробці молока і допомагають підприємствам підвищувати ефективність роботи.

Панельна дискусія, яку модерував Кирило Єжов, директор з розвитку KANTAR, була присвячена маркетингу, продажам та особливостям внутрішнього ринку молочної продукції. Участь Андрія Тучака, комерційного директора КOMO, Наталі Гринь, директорки з маркетингу ГК Молочний Альянс та Тетяни Коровіної, директорки з маркетингу Молокія, зробила дискусію предметною та виявила ті загальні перешкоди, які мають долати компанії для досягнення високих результатів у продажах молочної продукції різних категорій. Загальну картину змін у споживанні молочної продукції в Україні представив Василь Вінтоняк, директор аналітичного агентства Інфагро. 

Ірина Висоцька, координаторка компонента “Молочний сектор” QFTP, модерувала дискусію фахівців, що зібралися обговорити перспективи і можливості експорту української молочної продукції. Участь взяли європейські експерти — Веронік Агуера, провідний консультант, GIRA, яка розповіла про своє бачення майбутнього, і Юкка Лікітало, генеральний секретар EUCOLAIT,  який представив делегатам деталі нової торговельної угоди Україна — ЄС. Максим Фастєєв, партнер проектів Інфагро, розповів про торговельні баланси, відмітивши ріст експорту в Молдову та товарів з доданою вартістю до ЄС, а Ольга Гвоздьова, радниця Офісу з розвитку підприємництва і експорту, представила Казахстан як перспективний ринок збуту української молочної продукції. 

Це вже четверта конференція МОЛОЧНИЙ БІЗНЕС 2025, проведена в умовах повномасштабної війни. Вона вкотре підтвердила: українська молочна індустрія здатна не лише вистояти, а й рухатися вперед, зміцнюючи позиції на внутрішньому та міжнародному ринках і готуючись до інтеграції у європейський молочний простір.


Даний захід проводиться за підтримки Швейцарії в межах швейцарсько-української програми «Розвиток торгівлі з вищою доданою вартістю в органічному та молочному секторах України», що впроваджується Дослідним інститутом органічного сільського господарства (FiBL, Швейцарія) у партнерстві із SAFOSO AG (Швейцарія), www.qftp.org.

Захід підтримує Посольство Королівства Нідерландів в Україні.

Партнерами конференції є компанії Elopak, КОМО, Люстдорф, Молокія і Tewes-BIS

Останні новини: