Молочний бізнес – 2017

                               

X Всеукраїнська конференція з міжнародною участю

30 листопада 2017

Прем’єр готель Русь, Київ, Україна

Організатори: Інфагро, Спілка молочних підприємств України

Доповідачі конференції:

 

Конференція МОЛОЧНИЙ БІЗНЕС відбулася. Десятий рік поспіль в кінці року зібралися на свій форум професіонали молочної галузі України та компаній-супутників. У традиційно дружній атмосфері пройшло спілкування та обговорення гострих питань.

Аналізу молочних ринків присвятили свої виступи доктор Ян Маартен Фрей (Dairy Management Consult, Нідерланди), Вадим Чагаровський (Спілка молочних підприємств України), Ольга Трофімцева (Мінагрополітики України), Олексій Богданов (Міністерство сільського господарства Республіки Білорусь) і Даніел Дойлідко (Молочна Палата, Польща). Про те, як ведеться збір даних та статистичний облік в українській молочній галузі, говорила Ольга Сікачина (Державна служба статистики).

Було приємно слухати про успіхи сусідніх країн у розвитку молочного виробництва, але порівняння підходів до молочного бізнесу – участі держави, наявності загальної стратегії та активності на міжнародному ринку – були, на жаль, не на користь України, де не перший рік відбувається скорочення виробництва молока з усім негативом, що з цього випливає. Щоправда, сусіди живуть зовсім в інших обставинах.

Інформація про те, що в Україні продовжується скорочення виробництва молока, для делегатів, які представляли переробні підприємства, не стало новиною, адже вони відчувають це у повсякденній робочій практиці: про це говорять і високі ціни на сировину, що завжди супроводжують дефіцит, і боротьба за постачальників, і багато іншого. Зростання виробництва якісного молока сільгосппідприємствами, що попри всі економічні негаразди в країні, відбувається в останні роки, на жаль, не вирішує проблему, адже обсяги поки що невеликі і ціна такої сировини для підприємств досить висока. Однак, нарощування виробництва молока сільгосппідприємствами – факт, вартий уваги не тільки аналітиків ринку, але й медіа. У хвилі публікацій, що супроводжували конференцію, мало хто відмітив цей успіх виробників молока.

Крім дефіциту сировини, що хвилює переробників найбільше? Це тяганина, що супроводжує приведення законодавства України до європейських норм в частині, що стосується молочної галузі, а також регулярно створюваний під час виборчих кампаній ажіотаж навколо закупівельної ціни на молоко і статусу молоковмісних продуктів. Леонід Козаченко (Верховна Рада України, Українська аграрна конфедерація) і Лідія Карпенко (Спілка молочних підприємств України), описавши зарегульовану та неповоротку систему процедур прийняття законів та поправок до законів, закликали представників галузі до об’єднання зусиль для ефективного впливу на законотворчий процес і надання галузі можливості працювати за європейськими та галузевими нормами, що відповідали б світовим практикам.

Про сучасні технології та контроль виробництва молокопродуктів говорили Олександр Мельник (Анкар-Агро), Сергій Ісаєв (Кізельманн Бел), професор Одеської академії харчових технологій Олександр Чагаровський і Володимир Лапа (Держпродспоживслужба України). У ході дискусій з питань контролю якості та безпечності молочних продуктів знову випливла проблема виробництва молочного фальсифікату і того, як можна боротися з цим ганебним явищем. Діапазон покарання за фальсифікації, що пропонували делегати, був досить широким – від чергового збільшення штрафів та кількості перевірок до тюремного терміну.

Про те, як виробники молочних продуктів та торгові мережі враховують потреби споживача та його можливості, говорили у своїх виступах Світлана Жаглова (Данон), Валерій Левенстам (Fozzy Group), Віктор Кордубан (Білоцерківська агропромислова група) і Михайло Гафуров (Nielsen). Було відмічено важливі для виробників молочних продуктів тенденції: прагнення споживачів до здорового способу життя, в тому числі до споживання здорової їжі, поступова поява на вітчизняному молочному ринку продуктів та страв раніше не надто поширених серед українців. Висловлювалася думка про те, що сучасний рівень логістики з урахуванням зростаючого запиту споживачів на нові продукти може відкрити для молокопереробників нові перспективи.

Ціна на молоко. Як знайти баланс інтересів виробника і переробника? Чи довго ще господарства населення постачатимуть молоко на переробні підприємства? Чи можлива в Україні кооперація між виробниками молока і молокозаводами? Темпераментна дискусія навколо цього питання виникала кожного разу після виступів Михайла Травецького (експерта м’ясомолочного бізнесу), Олени Жупінас (АВМ) та Віктора Кордубана (Білоцерківська агропромислова група), який розповів про власний успішний досвід ведення молочного бізнесу, який об’єднує виробництво сировини та її переробку. Згадуючи успішний світовий досвід молочної кооперації, багато хто з делегатів погоджувався з доповідачами, які говорили, що в Україні основною перешкодою розвиткові кооперації є низький рівень довіри до партнерів. В контексті загального розвитку галузі згадувалася також нещодавно оголошена державна підтримка тваринництва і висловлювалася думка про необхідність підтримки не тільки фермерів, але й молокопереробних підприємств.

Загалом, якщо дуже стисло підсумувати думки, висловлені учасниками, то молочна галузь віддзеркалює загальний стан економіки країни. Збіднілий споживач, дефіцит молока сировини, зарегульоване законодавство, фальсифікат і сірі схеми торгівлі – це напрямки, що потребують рішучих дій для виправлення ситуації в молочному секторі. Але, на цьому фоні: стабільне зростання виробництва якісного молока сільгосппідприємствами, розширення експортних ринків та – головне – наявність в Україні людей, які хочуть і можуть займатися цим важким, але благородним і перспективним бізнесом.

Організатори висловлюють щиру подяку спонсорам конференції, спікерам та делегатам за активну участь у заході.

Зустрінемося в листопаді наступного року!

« 2 of 2 »
Останні новини: