Молочний бізнес — 2019

                         

XII Всеукраїнська конференція з міжнародною участю
20 листопада 2019

Прем’єр готель Русь, Київ, Україна
Організатори: Інфагро, Спілка молочних підприємств України

 

Доповідачі конференції:

 



Вперше за дванадцять років проведення конференції МОЛОЧНИЙ БІЗНЕС слово «криза» лунало мало не в кожному виступі. Важкі періоди в галузі бували і раніше, але зараз, здається, маємо не просто кризу, а кризу системну: різке скорочення поголів’я, гострий дефіцит сирого молока, припинення будівництва нових ферм та вичікувальна позиція аграріїв через невизначеність ситуації з відкриттям ринку землі.

Дефіцит сировини з логічним її подорожчанням, у свою чергу, ускладнює роботу переробних підприємств. Вимушені працювати на межі збитковості, вони скорочують виробництво, стають неконкурентоспроможними на зовнішніх ринках і не можуть інвестувати у модернізацію виробництва, таку необхідну для багатьох із них. Все це на фоні кадрового голоду, про який говорять всі учасники конференції – і виробники молока, і переробники.

Для переробників ситуація ускладнюється ще й постійним підвищенням вартості послуг торгових мереж і їх неготовністю вважати себе частиною молочного ланцюга і розглядати переробні підприємства не просто як постачальниів і джерело доходу, а як партнерів. І дійсно, з точки зору торгівлі як бізнесу, торговим організаціям все одно чим торгувати – імпортним чи вітчизняним. Не все одно має бути державі. Бо виробництво молочних продуктів – це складова державної безпеки і в ситуації, що склалася, фахівці будуть вимагати від держави уваги до проблем, що можуть призвести якщо не до втрати галузі, то до тривалого її застою, з якого потім треба буде вибиратися довгі роки.

Той факт, що Україна займає 18 місце у світовому рейтингу виробництва молока, а також те, що якби країна була членом ЄС, то серед країн співдружності вона була б восьмою навіть зі своїм скромним (на фоні природих можливостей) обсягом молока, не втішає, бо перспектива перетворення з країни, що ще зовсім недавно входила в топ світових експортерів деяких молочних продуктів в нетто-імпортера, досить реальна.

Якщо почитати висновки попередніх конференцій, які завжди публікувало агентство Інфагро на своєму сайті, то можна побачити, що в нульові доволі часто делегатами обговорювалася державна підтримка, її плюси та мінуси. В наступні роки про державу не згадували і говорили про те, що треба розраховувати тільки на себе. Цього року знову ясно прозвучало, що без підтримки держави ми маємо реальну перспективу втрати молочної галузі…

У той же час, українські молочники не хочуть занурюватися виключно у проблеми. Вони хочуть знати, як почуває себе світова молочна галузь, що відбувається у світовій молочній торгівлі, які перспективи, які тренди у споживанні молочних продуктів в Україні та в інших країнах. Тому організатори запросили Александра Антона з Європейської молочної асоціації, Клаудію Ферле з Eucolait (міжнародна торгівля молокопродуктами), Олексія Богданова (Міністерство с/г і продовольства Білорусі) і дуже вдячні їм за участь та цікаві презентації. Для тих, хто збирається боротися за молочний бізнес в Україні, важливо знати, що перспективи світового розвитку галузі позитивні.

Цікавими для учасників були й виступи представників компаній-спонсорів: Олександра Дундала, який представляє в Україні Schwarte Group, і Олега Димара, компанія MEGA. Вони стосувалися можливостей технічного переоснащення та інноваційних технологій. Марина Костроміна, KANTAR Ukraine та Ірина Гарслян, Nielsen, у своїх презентаціях показали яким є зараз споживач молочної продукції, які має уподобання та що для нього важливо.

Гаряче обговорення теми ціни на сировину за участі тих, хто її виробляє і тих, хто купує, показало, що протиріч між виробниками і переробниками фактично немає. Професійні люди, що брали участь в дискусії, показали, що можуть порозумітися. Але, і про це говорили всі учасники, для домовленостей не вистачає ще однієї сторони – представників державної влади, без яких ці домовленості не зможуть бути реалізовані. Це ж підкреслювали і учасники панельної дискусії, що стосувалася молочної торгівлі – що проблеми молочної галузі повинні вирішуватися не тільки виробленням рішень, спільних для виробників і переробників. Для того, щоб ці рішення були життєздатними, а довгоочікуване налагодження ефективного молочного бізнесу в країні відбулося, потрібні переговори спільно з представниками торгових мереж і держави.

Цим пост-релізом конференція не закінчується. Спілка молочних підприємств має намір найближчим часом організувати саме такі, ефективні переговори за участі всіх сторін з інформуванням Прем‘єр міністра про тривожну ситуацію, що склалася. Про це заявив на конференції Вадим Чагаровський, голова Спілки. Часу гаяти не можна. Мова йде про збереження молочної галузі, а у кінцевому рахунку – про продовольчу безпеку України.

 

Чекаємо наступного року на конференції

МОЛОЧНИЙ БІЗНЕС-2020!

 

« 1 of 3 »
Останні новини: