МОНІКА ВОЛЬФАРТ, ZMB: Молока буде менше

Цього року на ринку молока очікуються умови, більш збалансовані, ніж у попередні три роки, для яких характерним був дисбаланс. Існували величезні надлишки сухого знежиреного молока, тоді як молочний жир був якийсь час дефіцитним.

Запаси сухого знежиреного молока значно скоротилися. 70% інтервенційних запасів сухого знежиреного молока ЄС було продано до кінця року, запаси в США також скоротилися.

Очікується, що у перші місяці 2019 року обсяги виробництва молока в ЄС будуть нижчими, ніж в аналогічний період минулого року. Це відбудеться за рахунок зниження запасів кормів урожаю 2018 року та забезпечення дотримання квот на фосфати в Нідерландах.

В інших важливих країнах, що виробляють молоко (треті країни), постачання молока буде більш стриманим. У США і Канаді помітно сповільнилося зростання виробництва. Тенденції зростання в Новій Зеландії, які спостерігалися з червня 2018 року, здаються слабшими на початку поточного сезону. Це означатиме менший обсяг молочної продукції на ринку. Таким чином, ціни на знежирене молоко можуть підрости з багаторічного низького рівня, на якому вони знаходилися довгий час. Суттєве зростання обсягів молочного білка і використання молочного жиру, що спостерігалося в останні роки, також можуть послабшати.

Виключно високі ціни на масло призвели до скорочення споживання в певних регіонах, і, очевидно, також і у країнах-імпортерах. Крім того, виробництво в Європі та США дещо зросло. Тим не менш, ціни на масло стабілізувалися на рівні набагато вищому за їх довгостроковий середній рівень. Водночас, однак, у світі існує низка економічних і політичних невизначеностей. Для ринку ЄС, Brexit буде найбільш вирішальним фактором. Наразі оцінити його реальні наслідки неможливо.

Загалом, попит на молочну продукцію на світовому ринку знову збільшився за перші десять місяців 2018 року, при цьому в окремих країнах значного зростання не відбулося. Це свідчить про хороші експортні можливості для ЄС у зв’язку зі слабким євро. Проте в останні роки стало очевидним, що експортні ринки стають все більш конкурентоспроможними і що заробляти гроші там стає все складніше. Про це свідчить і недавній розвиток бізнесу експортного гіганта Fonterra.

Всередині країни (Німеччини) споживачі витрачають більше грошей на молочні продукти в секторі роздрібної торгівлі, але вони купують у менших кількостях. За даними Nielsen, продажі молочної продукції в Німеччині за перші одинадцять місяців 2018 року зросли на вісім відсотків, а обсяг продажів впав майже у всіх категоріях продукції. Таким чином, якісне зростання в майбутньому в пошуках «джерела готівки» стане ще більш важливим, ніж раніше.

International Dairy Magazine, 1-2, 2019

Останні новини: