Молочний гігант Fonterra інвестує в компанію, що займається біотехнологіями

Найбільша новозеландська компанія придбала міноритарну частку в американській компанії Motif Ingredients, яка займається розробкою біоінженерних тваринних білків і харчових інгредієнтів та їх комерціалізацією.

Вартість угоди не розкривається, але відомо, що Motif залучила 130 мільйонів доларів від різних інвесторів, включаючи Ginkgo Bioworks, Breakthrough Energy Ventures, компанії Louis Dreyfus і Viking Global Investors.

Вже почалося прискіпливе обговорення того, як Fonterra управляє своїми інвестиціями. Оголошено, що компанія шукає покупця для Tip Top і послаблює свої відносини з китайською компанією Beingmate.

Глава світового бізнесу компанії по обслуговуванню споживачів і громадського харчування Джудіт Суeйлз заявила, що Fonterra не нехтує інтересами фермерів і розпоряджається інвестиціями так, щоб «залишатися в авангарді інновацій, щоб розуміти їх і задовольняти зміни уподобань споживачів».

Молочні продукти завжди будуть залишатися основним бізнесом Fonterra. Суейлз стверджує, що продукти альтернативні молочним – на основі рослин, комах, водоростей або застосування процесів ферментації, будуть доповненням до основного бізнесу.

«Споживачі в усьому світі як і раніше будуть потребувати натуральних молочних продуктів, отриманих з молока корів, які перебувають на трав’яному випасі. Такі продукти залишаться основними. У той же час треба визнати, що немає двох однакових споживачів. Оскільки дієти і уподобання споживачів продовжують розвиватися, ми хочемо бути в курсі нових тенденцій, пропонуючи людям вибір “.

Представник Федерації фермерів Ендрю Хоггард сказав, що у нього нейтральна позиція з приводу того, куди можуть направлятися невеликі інвестиції: «Люди завжди обговорюють те, як Fonterra повинна шукати альтернативи, але, врешті-решт, це кооператив, що належить фермерам, який хоче отримати для них найбільшу вигоду, тому, якщо інвестиція не пов’язана з тим, що виробляють фермери, то який тут зв’язок?”.

«Як фермер, я питаю: “Яка мені користь від цього”? Якщо це просто інвестиції з прибутку, то, як приватні особи, ми всі можемо просто таким чином інвестувати в компанію”, – сказав Хоггард.

Спеціаліст по фермерським господарствам KPMG Джулія Джонс сказала, що фермери / акціонери Fonterra повинні розглядати цей крок як розумний, а не як “продаж душі”.

“Ця інвестиція дасть Fonterra доступ до клієнтів, яких у них зараз немає, замість того, щоб втрачати існуючих, які відходять від споживання молока».

“Деяким фермерам можливо це важко зрозуміти, але я сподіваюся, що Fonterra допоможе акціонерам побачити довгострокові вигоди і величезний потенціал, щоб зрозуміти сенс цього кроку для послідовного розвивитку компанії відповідно до вимог часу”, – сказала Джонс.

Команда експертів біотехнологів Motif буде створювати і продавати тваринні білки і харчові інгредієнти, в тому числі аналогічні молочним інгредієнтам.

Fonterra не матиме доступу до задіяної інтелектуальної власності і не буде розвивати технології, оскільки це знаходиться за межами основного бізнесу компанії.

Fonterra є останньою в лінійці традиційних харчових компаній, які інвестували в альтернативне харчування. Серед тих, хто це вже зробив, Unilever, Ingredion і Givaudan, які придбали частку в Plant Meat Matters, компанії, яка виробляє вегетаріанські стейки в якості замінників м’яса.

Молочна компанія Danone придбала Whitewave, щоб розширити свої можливості використання рослинних альтернатив, а Organic Food Market і General Mills запатентували процес створення ряду молочних альтернатив з бобових.

ІНФАГРО за матеріалами stuff.co.nz

Останні новини: