Найбільша новозеландська компанія придбала міноритарну частку в американській компанії Motif Ingredients, яка займається розробкою біоінженерних тваринних білків і харчових інгредієнтів та їх комерціалізацією.
Вартість угоди не розкривається, але відомо, що Motif залучила 130 мільйонів доларів від різних інвесторів, включаючи Ginkgo Bioworks, Breakthrough Energy Ventures, компанії Louis Dreyfus і Viking Global Investors.
Вже почалося прискіпливе обговорення того, як Fonterra управляє своїми інвестиціями. Оголошено, що компанія шукає покупця для Tip Top і послаблює свої відносини з китайською компанією Beingmate.
Глава світового бізнесу компанії по обслуговуванню споживачів і громадського харчування Джудіт Суeйлз заявила, що Fonterra не нехтує інтересами фермерів і розпоряджається інвестиціями так, щоб «залишатися в авангарді інновацій, щоб розуміти їх і задовольняти зміни уподобань споживачів».
Молочні продукти завжди будуть залишатися основним бізнесом Fonterra. Суейлз стверджує, що продукти альтернативні молочним – на основі рослин, комах, водоростей або застосування процесів ферментації, будуть доповненням до основного бізнесу.
«Споживачі в усьому світі як і раніше будуть потребувати натуральних молочних продуктів, отриманих з молока корів, які перебувають на трав’яному випасі. Такі продукти залишаться основними. У той же час треба визнати, що немає двох однакових споживачів. Оскільки дієти і уподобання споживачів продовжують розвиватися, ми хочемо бути в курсі нових тенденцій, пропонуючи людям вибір “.
Представник Федерації фермерів Ендрю Хоггард сказав, що у нього нейтральна позиція з приводу того, куди можуть направлятися невеликі інвестиції: «Люди завжди обговорюють те, як Fonterra повинна шукати альтернативи, але, врешті-решт, це кооператив, що належить фермерам, який хоче отримати для них найбільшу вигоду, тому, якщо інвестиція не пов’язана з тим, що виробляють фермери, то який тут зв’язок?”.
«Як фермер, я питаю: “Яка мені користь від цього”? Якщо це просто інвестиції з прибутку, то, як приватні особи, ми всі можемо просто таким чином інвестувати в компанію”, – сказав Хоггард.
Спеціаліст по фермерським господарствам KPMG Джулія Джонс сказала, що фермери / акціонери Fonterra повинні розглядати цей крок як розумний, а не як “продаж душі”.
“Ця інвестиція дасть Fonterra доступ до клієнтів, яких у них зараз немає, замість того, щоб втрачати існуючих, які відходять від споживання молока».
“Деяким фермерам можливо це важко зрозуміти, але я сподіваюся, що Fonterra допоможе акціонерам побачити довгострокові вигоди і величезний потенціал, щоб зрозуміти сенс цього кроку для послідовного розвивитку компанії відповідно до вимог часу”, – сказала Джонс.
Команда експертів біотехнологів Motif буде створювати і продавати тваринні білки і харчові інгредієнти, в тому числі аналогічні молочним інгредієнтам.
Fonterra не матиме доступу до задіяної інтелектуальної власності і не буде розвивати технології, оскільки це знаходиться за межами основного бізнесу компанії.
Fonterra є останньою в лінійці традиційних харчових компаній, які інвестували в альтернативне харчування. Серед тих, хто це вже зробив, Unilever, Ingredion і Givaudan, які придбали частку в Plant Meat Matters, компанії, яка виробляє вегетаріанські стейки в якості замінників м’яса.
Молочна компанія Danone придбала Whitewave, щоб розширити свої можливості використання рослинних альтернатив, а Organic Food Market і General Mills запатентували процес створення ряду молочних альтернатив з бобових.
ІНФАГРО за матеріалами stuff.co.nz