Як змінюються звички споживання молочних продуктів


Dairyreporter
опублікував огляд даних досліджень, що стосуються споживання молока і молочних продуктів у США. Наводимо переклад.

За новими даними, незважаючи на те, що продажі звичайного рідкого молока протягом багатьох років зменшуються, а виробництво йогурту в США скоротилося після досягнення максимального значення в 2014 році, продажі інших молочних продуктів – сиру, масла та готової до споживання кави, йогуртних напоїв та білкових напоїв з використанням молочних інгредієнтів, збільшуються, що свідчить про те, що зростаючий інтерес до продуктів на рослинній основі не призвів до масової відмови споживачів від молочної продукції, але звички споживання молочних продуктів змінюються.

Згідно з даними IRI за 2017 рік, роздрібна торгівля звичайним рідким молоком в США зменшилась на 2,4%, тоді як обсяги продажів рослинних альтернатив зросли на 4%. Проте продажі ароматизованого молока зросли на 1,8%, обсяг продажів молочних продуктів без лактози збільшився на 13,6%, продажі напоїв з йогурту збільшилися на 19,2%, а продажі готової для споживання кави з молоком зросли на 22,8%.

“Вранці, коли люди можуть і не наливати звичайне молоко у мюслі, вони отримують молочні продукти якимось іншим способам”, – говорить Пол Зімніський, виконавчий віце-президент глобальних інноваційних партнерств для молочного управління (організація, що фінансується американськими молочними фермерами та імпортерами та виконує завдання з дослідження споживання).

“Можливо, люди споживають грецький йогурт з гранолою, або латте зі “Старбакс “або Dunkin Donuts з 70-80% молока або Макдональдс МакКафе, або вони отримують молочне з шоколадом з підвищеним вмістом білку або полуничним молоком.”

“Споживачі вважають, що молоко є джерелом кальцію, але промисловість має всі можливості нагадати їм про високу якість молочного білку”.

Він додав: “Але ми маємо розрізняти продукти і за смаком, і за призначенням. У традиційного молока гарний смак. Якщо ж подивитися на рослинні напої, то 47% з них ароматизовані і ваніль є ароматизатором # 1.”

“Ми вже маємо дані, які свідчать про те, що повернення молока в школи призводить до збільшення його споживання на 1% у тих школах, де організоване його постачання”.

Продажі молочних продуктів з повноцінним вмістом жиру набирають обертів

Продажі молочних продуктів повноцінної жирності також набирають обертів, оскільки покупці шукають 4% молоко, а також йогурти, кисломолочні та тверді сири, сметанні та заморожені нові молочні продукти з високим вмістом жиру. За даними IRI, за перші 5 місяців 2018 року продажі таких молочних продуктів складуть більш, ніж 40% відносно 33% у 2012 році.

Дані, зведені Національною федерацією виробників молока, тим часом показують, що внутрішнє споживання молочних продуктів (в еквіваленті молока) протягом останніх тридцяти років неухильно зростає, повідомляє Ziemnisky FoodNavigator-USA.

Інакше кажучи, те, що звичайне рідке молоко втрачає позиції через появу альтернатив на рослинній основі, не обов’язково означає, що споживачі відмовляються від молочних продуктів з міркувань про проблеми навколишнього середовища, здоров’я чи добробуту тварин. Динаміка в кожній категорії відрізняється, що означає, що потрбні різні маркетингові меседжі для різних категорій молочних продуктів.

Чи спрацьовують маркетингові заходи, що використовуються для продажу рідкого молока в категоріях масла або морозива?

Наприклад, протиставляння склянки “справжнього молока” з підкресленням його поживних властивостей і знаком”чистої марки” його рослинним аналогам, що піддавалися складній переробці і мали довгий список інгредієнтів, мало обмежений успіх.

Якщо ж брати категорію спредів, то тут позиціонування вершкового масла як продукту “справжнього харчування” дійсно спрацьовує, оскільки споживачі вважають його більш природним та менш обробленим, що вони також пов’язують із здоров’ям, незважаючи на високий вміст в маслі насичених жирів.

“Це стосується справжньої їжі, менш обробленої їжі, яка виробляється традиційним способом, який люди можуть зрозуміти”.

У виробництві молока, кефіру та кисломолочних сирів тимчасом зростає використання цільного молока, повного жиру, що робить їх більш калорійними, але виробництво таких продуктів набирає обертів – частково через те, що ними краще насититися. Хоча в категорії морозива, можливо, використовується й більше “оброблених” продуктів з низьким вмістом жиру і там довгі списки інгредієнтів, але зате менше калорій, що приваблює споживачів.

Молоко проти рослинного молока

Відповідаючи на запитання стосовно особливих проблем молочної промисловості відносно втрати молоком позицій черкз пропозицію молока з мигдалю, кеш’ю, кокосового горіха та інших альтернативних рослинних основ, головний науковий співробітник Національної молочної ради Грег Міллер, кандидат наук, зазначив: “Дуже багато дезінформації про харчування та здоров’я йде зі сторони прихильників вегетаріанства в Інтернеті”.

“Це створює неправильну картину, тому що споживачі не усвідомлюють, що склянка молока містить 8 г білка, тоді як склянка мигдального молока 1 г. Молоко також містить інші поживні речовини, яких немає в рослинних напоях, і навіть коли виробники їх збагачують, вони додають лише кальцій та вітамін D, а молоко містить ще й калій, йод, фосфор і вітаміни B2 та B12, а також кальцій [що знаходиться в молоці природно] і вітамін D [який додається до молока]. Ми також знаємо, що кальцій на основі рослинних напоїв не дуже добре засвоюється”.

На питання, чому споживання протеїну стало настільки важливим, не дивлячись на те, що більшості американців його і так пан Міллер сказав:

“Поточні рекомендації щодо білків базуються на мінімальних потребах, але нові дані вказують на те, що ми потребуємо більшого їх споживання, особливо у міру того, як ми старіємо і втрачаємо м’язові тканини. Тому оптимальне споживання вище, ніж рекомендоване. Інша причина, про яку я вже говлрив, полягає в тому, що якість білка на основі рослинних напоїв не рівноцінна тому повному білку, який ви отримуєте в звичайному молоці “.

Діти та молоко

Що стосується дітей, то Грег Міллер говорить, що деякі фахівці з дитячого харчування, такі як Канадське педіатричне товариство, також почали попереджати батьків, які, можливо, не знають, що не всі варіанти молока на основі рослин мають такі ж поживні якості, як традиційне молоко.

“Фахівці в галузі охорони здоров’я продовжують рекомендувати, щоб діти отримували достатньо молока у своїй дієті, а Американська академія педіатрії рекомендує, щоб дитина випивала молоко з їжею, а воду – між прийомами їжі”.

Було задане запитання про те, чи не перебільшуємо ми роль молочних продуетів для здоров’я зважаючи на дані деяких досліджень, які дозволяють припустити, що люди з вегетаріанської дієтою (без м’яса або молочної продукції) мають кращі показники здоров’я, ніж інші?

Ні, відповів д-р Міллер: “Сукупність доказів говорить про те, що у багатьох веганів менша мінеральна щільність кісток”, і що всі учасники згаданих досліджень вели більш здоровий спосіб життя, ніж решта населення загалом (вони менше палили та випивали, були активніші і краще харчувалися), і що для багатьох американців, особливо дітей, молоко є ключовим джерелом мікроелементів.

Повна версія статті з графіками тут.

ІНФАГРО за матеріалом dairyreporter.com

Останні новини: