Як 19 тис фермерів з Європи продають молоко через одну компанію

image
140 років тому 9 фермерів з Голландії взяли в управління завод з виробництва сиру і дали початок одному з найуспішніших молочних бізнесів в світі – FrieslandCampina.

Сьогодні FrieslandCampina стабільно знаходиться в п’ятірці найбільших компаній з виробництва молочних продуктів. Розроблені Campina бренди добре відомі аудиторії по всьому світу.

У 1880 році в Голландії виник перший кооператив молочних фермерів. Головною його метою був спільний збут отриманої продукції. Справа в тому, що в обмежених умовах зберігання продукції фермери не завжди встигали продати молоко до того, як воно псувалося. Через деякий час і завдяки промисловій революції аграріям вдалося організувати на базі кооперативу переробку молока і виробництво різних видів продукції.

Сьогодні компанія працює за наступною схемою: 19 тис фермерів з Голландії, Бельгії, Німеччини і Данії продають вироблене молоко через кооператив FrieslandCampina. Компанія бере на себе переробку, упаковку, збут і просування продукції. Виходить, що Friesland Campina повністю звільняє членів кооперативу від будь-яких інших обов’язків, крім роботи по організації виробництва молока на фермі. При цьому кожен з 19 тис фермерів в рівній частці володіє компанією. Для зручності всі фермери-власники поділені між собою на 21 регіон відповідно до географічного положення. У кожному регіоні діє Рада, в яку входять 10 членів кооперативу. Районні Ради, в свою чергу, становлять спільну велику Раду членів кооперативу. З ради кооперативу фермерів формується Рада директорів.

Рада директорів разом з 4 незалежними членами правління, яких наймають ззовні, формують Наглядову раду компанії. Таким чином здійснюється зв’язок між фермерами кооперативу і переробною компанією FrieslandCampina.

Фермери, які входять до кооперативу FrieslandCampina, працюють з компанією на умовах гарантованої ціни за 100 кг молока. Показник оновлюється відповідно до ринкових обставин щомісяця. Гарантована ціна є фіксованою величиною для аграріїв, фермери отримують її, навіть якщо прибуток компанії різко знижується.

За даними на липень 2017 року ціна за 100 кг молока з відповідними необхідними показниками якості становить 35,7 євро. Крім гарантованої ціни, члени кооперативу отримують 35% від прибутку компанії з переробки та ще 10% по процентних облігаціях. Гроші розподіляються у відповідності з обсягами відвантаженої на переробку сировини. Також у фермерів є можливість отримати додаткову надбавку до отриманих коштів, якщо вони утримують корів на вільному випасі. Решта 55% прибутку залишається в компанії, менеджмент використовує його для забезпечення виробничих процесів, маркетингу і логістики.

Сьогодні компанія успішно продає молочні продукти та інгредієнти для кінцевих споживачів і бізнесу не тільки в Європі, але і в Азії та Африці. Як і багато інших міжнародних компаній, FrieslandCampina, була однією з перших, хто познайомив жителів країн, що розвиваються, з молочними продуктами.

В даний час FrieslandCampina представляє собою міжнародну компанію з річним виторгом у 11 млрд євро, офісами в 33 країнах світу і дистрибуцією в 100 країнах.

milknews.ru

Останні новини: