МАКСИМ ФАСТЄЄВ, провідний аналітик агентства ІНФАГРО: про перспективи українського експорту вершкового масла

max-fasteyev-180-39-IMG_4842Дані ЄС за 4 місяці цього року підтверджують, що український товар цікавий Європі. Насамперед за ціною. Квоту 2017 року (900 + 900 = 1800 тонн) вже вибрано. Виходячи з річних обсягів, наші 1,8 тис. тонн складатимуть приблизно 10-20% європейського імпорту товару, витіснивши США, де помітно зростає внутрішнє споживання товару і, відповідно, імпорт. Нова Зеландія (Фонтерра) – незаперечний лідер в експорті масла.

Взагалі, ривок з 4 тис.тонн в 2013 до 14 тис. тонн в 2017 загального експорту вершкового масла, тобто у 3 з половиною рази (прогноз ІНФАГРО), підтверджує той факт, що товар став одним з ключових у зовнішній молочної торгівлі України і драйвує ринок в цілому, в тому числі сировинний. Про це минулого тижня в Києві говорили з GM Фонтерра СНД Мартіном Бейтсом. Він розповів про цікаві факти історії новозеландського молочного експорту. Наприклад, після Другої світової війни і до початку 70-х Нова Зеландія 100% молочних товарів експортувала тільки до Великобританії . А ще кілька десятків років тому експорт масла в Китай був нульовим, а в 2016 склав 70 тис. тонн!

image

Незважаючи на скромні обсяги зовнішніх продажів, Україна зараз займає 5 місце після Нової Зеландії, ЄС, США та Білорусі і ціна масла на даний момент набагато привабливіша, ніж у випереджаючих нас конкурентів (при тому, що стоки в НЗ і ЄС на мінімумі). У далекій перспективі необхідно добиватися збуту на стабільні ринки з високою купівельною спроможністю і пробувати здійснювати прямі продажі.

Останні новини: