МУСТАФА КАДХЕМ КАФАДЖІ, заступник віце-президента Al-Khafadji Group: про можливості експорту українських молочних продуктів в Ірак

mustafa-44551-180Ми почали цікавитися українським молоком для ринку Іраку майже півтора роки тому. Вивчаючи можливості поставок українських молочних продуктів, зустрілися з однією з молочних компаній, провели переговори. З’ясувалося, що існує проблема з упаковкою. Я маю на увазі, що українські молочні заводи не виробляють молоко в упаковці того об’єму, який нам потрібен, а саме, 130 мл. Найменший об’єм, який нам могли запропонувати, був 240 мл. Виявилося, що в пакувальних машинах Тетра Пак, які використовують українські молокозаводи, не можна переналаштувати лінію на інший обсяг упаковки. Потрібно міняти всю лінію, а це дуже великі витрати.

Зараз на молочному ринку Іраку присутні три великі молочні компанії: кувейтська компанія KDD (Kuweiti Danish Dairy), компанія Almarai (Саудівська Аравія) і Labneh (Іран). Ці три компанії займають дуже велику частку молочного ринку Іраку. Вони постачають молоко.

В Україні ми хотіли б купувати сир – пастоподібний крем-сир і розсольний, білий. Цікавимося можливостями поставок сметани, морозива і сухого молока. До речі, я звертався тут, в Україні, із запитом по сухому молоку, але ніякої активності з боку продавця не помітив.

Зараз реально на іракському ринку молочних продуктів українських виробників немає. Як я вже сказав, основна проблема із закупівлею молока  пов’язана з об’ємом упаковки. Крім того, я б сказав, що торгівлю стримує страх, страх нового ринку як наслідок тривалої практики торгівлі з Росією, куди йшла переважна частина виробленої молочної продукції і не треба було турбуватися про збут на ринки інших країн. Це було зручно – всі знали один одного, знали смаки, звички та уподобання. Були налагоджені торговельні зв’язки. І коли виникла проблема з експортом, довелося терміново шукати нові ринки. А як їх шукати? Треба перш за все знати той ринок, куди ти збираєшся продавати свій товар. Це стосується будь-якого товару, в тому числі і молочних продуктів. Якщо серйозно націлюватися на новий ринок, то найпростіший спосіб, як я вважаю – взяти на роботу людину з цієї країни. Зараз в Україні навчається багато студентів, в тому числі з Іраку. Вони закінчують університет, шукають роботу. Їх можна використовувати для налагодження зв’язків та вивчення ринку.

Є й штучні труднощі, які заважають розвитку торгівлі. Наприклад, який-небудь бізнесмен з Еміратів хоче потрапити в Україну, щоб ознайомитися з ринком і побувати на підприємствах потенційних партнерів. Навіть щоб просто приїхати в Україну, він повинен витратити купу часу в Консульстві України в своїй країні, щоб отримати візу. Іноді процес затягується на півроку! Я вже 10 років живу в Україні і збираюся жити тут і далі. Тому я вважаю, що для активного розвитку українського експорту, в тому числі і молочного, підприємства-експортери повинні мати активні служби продажів, які миттєво реагують на запити. Крім того, все, що пов’язано з приїздом експортних партнерів в країну, має бути на належному рівні: таксисти в аеропортах, персонал готелів і представництва в інших країнах.

Що може запропонувати українським молокозаводам наша компанія Al-Rashidiya для полегшення входу на ринок Іраку? У нас є штат менеджерів у великих містах Затоки, стаціонарні офіси в містах Багдад та Дубай, цілодобово працює колл-центр і щодня зростає клієнтська база, в якій зараз поки що більше 100 тисяч підприємств Іраку і сусідніх країн Леванту (Саудівська Аравія, Кувейт, Йорданія , Сирія). Ми можемо розглянути можливість реалізації ліквідної продукції українських підприємств в своїй мережі. Для вивчення попиту на пропоновану постачальниками номенклатуру товару ми використовуємо цю площадку http://al-rashidiya.com. Якщо є інтерес до спільної роботи, зв’яжіться з нами за допомогою лайф чату на сайті, наші менеджери розкажуть докладніше, як діяти далі.

 

Останні новини: