Продукти цільномолочної категорії обов’язкові у продовольчому кошику більшості жителів крайни. Тому цільномолочний напрямок молочної промисловості України є одним із найстабільніших і найприбутковіших. Протягом багатьох років цей напрямок дуже швидко і ефективно розвивався. Але, на жаль, в 2009 році стан справ у операторів ринку свіжих молокопродуктів суттєво погіршився. Фактори економічної кризи та сировинний дефіцит вперше за багато років спровокували істотне зниження виробництва і, що найсумніше, в країні знизилося споживання свіжих молокопродуктів.
Аналітики прогнозують поступове відновлення втрачених позицій вже з наступного року. Правда, на “стрімкий прорив” у короткостроковій перспективі цільномолочникам розраховувати не варто.
Звіт “Ринок цільномолочної продукції 2010” містить детальний аналіз ринку: стан сировинної бази, виробництво та споживання, особливості зовнішньої торгівлі, а також рекомендації.
Дана робота містить 122 рисунки (діаграми, графіки, карти) та 44 таблиці.
Об’єм 154 сторінки
Ціна договірна
Звертатися:
тел: +380 44 258 2502
e-mail: info@infagro.com.ua
Коротко про головне
· Сировинна криза в молочній промисловості України загострюється. У 2010 році виробництво молока впаде ще на 4%, до 11,1 млн. т
· У 2009 році на переробні підприємства країни надійшло на чверть менше молока, ніж у 2007
· Лише близько чверті молока, що закуповується підприємствами, використовується для виробництва цільномолочної продукції
· Частка цільномолочки в загальному випуску молокопродуктів в грошовому виразі в 2009 році склала 40%. Це свідчить про найвищу економічну ефективність випуску свіжих молокопродуктів в країні
· У кризові 2009-2010 роки виробництво багатьох видів продукції з незбираного молока в Україні впало до рівня п’ятирічної давності
· Найбільш істотне зниження випуску відзначається по високомаржинальним продуктам
· З наступного року очікується поступове відновлення виробництва більшості видів продукції
· Підприємствам з іноземними інвестиціями легше долати фінансову кризу. Приблизно чверть всіх цільномолочних продуктів у 2009 році продано на ринку саме такими виробниками
· В Україні десять компаній виробляє дві третини всієї свіжої молочної продукції (в грошовому виразі)
· У 2010 році в країні відновився процес злиття і поглинання компаній. Кількість великих операторів ринку стане меншою
· В умовах кризи багато українських виробників прийняли рішення нарощувати виробництво товарного молока за рахунок скорочення випуску дорогих кисломолочних продуктів. У 2010 році його розіллють близько 524 тис. т
· Через фінансову кризу виробництво кисломолочних продуктів в Україні в 2009 році скоротилося на 8%
· У 2010 році випуск більшості видів кисломолочної продукції продовжував падати через сировинну кризу
· Десять компаній контролюють 70% українського ринку кисломолочних продуктів
· Виробники сметани виявилися досить стійкими до кризи. У 2009 році випуск цього продукту скоротився лише на 4%
· Українські антикризові менеджери спровокували скорочення виробництва йогурту в 2009 році на 27%. Але в 2010 році цю помилку вони виправляють, випуск даного продукту зростає, на відміну від інших кисломолочних продуктів.
· П’ять підприємств випускає половину всіх кисломолочних сирів в Україні
· Заводське молоко становить тільки 17% в загальному споживанні свіжого молока в Україні
· Споживання кисломолочних продуктів в 2009 році знизилося на 11%
· Йогурт – єдиний кисломолочний продукт, по якому у 2010 році відмічається збільшення продажів
· Зовнішні закупівлі йогурту за три роки скоротилися в 7 разів, до 3,5 тис. т у 2009 році
· Через формування дуже високої вартості цільномолочної продукції вітчизняного виробництва, в перспективі можливе зростання імпорту таких товарів. Найбільш реальним вважається збільшення закупівель свіжих молокопродуктів в Білорусії і Польщі
· Приблизно 3,5% виробленого в Україні товарного молока продається за кордон