З приходом державної незалежності, на відміну від радянських часів, виробники цільномолочної продукції отримали можливість постійно вдосконалювати виробничі технології, збільшувати асортимент продукції, що випускається і застосовувати сучасні маркетингові інструменти для просування готових продуктів на ринок. Все це сприяло стабільному істотному збільшенню виробництва цільномолочної продукції в Україні.
Але, на жаль, економічна криза не обійшла стороною і цільномолочний напрямок молочної галузі. В умовах зниження платоспроможності населення та загострення дефіциту фінансових коштів у виробничників, молокозаводи вперше за багато років змушені були істотно знизити обсяги випуску продукції. Менеджменту необхідно було кардинально змінювати підходи до ведення бізнесу.
Для тих, хто слідкує за ситуацією на ринку, аналітики Інфагро проводять дослідження та випускають звіт, в якому детально представлені всі необхідні дані для того, щоб орієнтуватися у змінах та приймати виважені рішення.
Аналітичний звіт “Ринок цільномолочної продукції 2010” містить 105 малюнків (діаграми, графіки, карти), 36 таблиць і детальний аналіз наведеної в них інформації.
Об’єм 108 стор.
Звертатися:
тел: +380 44 258 2502
e-mail: info@infagro.com.ua
Коротко про головне
· В Україні продовжує загострюватися дефіцит молока. У 2008 році його виробництво знову впало на 4,1%
· Якщо відбудеться зниження виробництва молока ще на 10%, це перетворить Україну в нетто-імпортера молокопродуктів
· Приблизно чверть молока, що надходить на промислову переробку, використовується для випуску цільномолочної продукції
· У 2008 році виробники припинили нарощувати випуск цільномолочної продукції
· У 2009 році виробництво більшості видів цільномолочної продукції істотно впала
· Частка цільномолочної категорії в загальному обсязі випуску молокопродуктів в грошовому виразі у 2008 році склала 35%
· В Україні десять компаній виробляє три чверті всієї цільномолочної продукції (у грошовому виразі)
· Чверть цільномолочного ринку України контролюють компанії з іноземними інвестиціями, але їх вплив поступово знижується
· Більше половини товарного молока в Україні розливається десятком компаній
· У 2009 році випуск кисломолочних продуктів в країні скоротився на 6-7%
· Найбільшим виробником кисломолочної продукції вперше стала національна компанія без іноземних інвестицій
· Кількість виробників кефіру в 2009 році значно скоротиться
· Істотне зростання виробництва сметани в значній мірі обумовлене застосуванням технологій з використанням дешевої немолочної сировини
· П’ять компаній випускають близько 60% українського йогурту
· Вже три роки поспіль випуск ряжанки не росте
· Промислове виробництво кисломолочних сирів стрімко збільшувалося лише до 2006 року. Потім виробничі показники стабілізувалися
· Українському споживачеві не подобаються знежирені сиркові продукти
· У 2008 році порушено тенденцію стабільного зростання споживання цільномолочних продуктів в Україні
· У 2009 споживання промислових свіжих молокопродуктів впаде як мінімум на 6%
· У 2008р середньостатистичний український споживач з’їв понад 90кг з незбираного молока. З позначеної обсягу лише близько 28% – продукти промислового виробництва.
· У 2008 році, вперше за всю історію, скоротилося споживання йогурту
· Середньостатистичний українець за рік з’їдає більше 3 кг “магазинної” сметани.
· Попит на вироби з кисломолочного сиру послабшав
· Колишній рівень споживання продукції з незбираного молока відновиться в Україні через два роки
· Незважаючи на членство України у СОТ, імпорт цільномолочної продукції знижується
· У 2008 році експорт Т-молока з України виріс більш ніж у чотири рази
· Перспективи збільшення експорту цільномолочної продукції незначні.